ΠΑΝΘΗΡΑΣ * 29

* Ιστοσελίδα Ενημέρωσης Της Μαχόμενης Αριστεράς Για Τον ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ * Για επικοινωνία : thanasis.ane@gmail.com * Οι δημοσιεύσεις δεν εκφράζουν και τις απόψεις της ιστοσελίδας * Αριστερά και Ενιαίο Μέτωπο Ενάντια στην Βαρβαρότητα*

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014

Ο Υπουργός Παιδείας Εγκαινιάζει Την "Άμισθη Εθελοντική Σκλαβιά"

ΑΝΤΑΡΣΥΑ

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αφέλεια ή λεκτική υπερβολή. Το γεγονός ​όμως ότι εκφέρεται απο υπουργικά χείλη, χωρίς​ αυτό​ να πιστοποιεί και την σοβαρότητα των λεγομένων του υπουργού παιδείας και ​επειδή οι εποχές είναι πονηρές​, ​οφείλουμε να σταθούμε με σοβαρότητα ​ στα λεγόμενα του ​ κ.​ Λοβέρδου, σχετικά με την εθελοντική εργασία στα λειτουργικά κενά στην εκπαίδευση.
Έχουν τόσο θράσος και τόση έπαρση που δέ διστάζουν, επενδύοντας στην απελπισία για εργασιακή εξασφάλιση των ανέργων εκπαιδευτικών, να βαφτίζουν ​"​εθελοντισμό​"​ το κάλεσμα για τζάμπα δουλειά. Έχουν στο μυαλό τους τη​​ δημιουργία​ ​ ​μιάς ακόμη κατηγορίας εκπαιδευτικών, δίπλα στους ωρομίσθιους, τους αναπληρωτές και τους διαθέσιμους, εγκαινιάζοντας πιθανά ένα πείραμα με ​ανοιχτή τη γενίκευση ​της μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας ​στο δημόσιο τομέα​, στέλνοντας τα ανάλογα μηνύματα στον ιδιωτικό​ ​.

Κατακερματισμός αντικειμένων και εργασιακών σχέσεων για διάσπαση δικαιωμάτων και αιτημάτων.​
Θέλουν να "στριμώξουν"​ επικοινωνιακά τους εκπαιδευτικούς ανάμεσα στην αναγκαιότητα για κάλυψη των κενών και την αδυναμία τάχα του κράτους να πληρώσει αυτές τις θέσεις, σε ένα δήθεν "πατριωτικό" πλαίσιο έκτακτης ανάγκης. Aυτή είναι η υποκρισία εκείνων που το μόνο ιερό που έχουν είναι τα κέρδη των​ ​​καπιταλιστών και η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των Ελλήνων και ξένων δανειστών.
​ ​
Σήμερα, κατανοούμε τη δήλωση του ​ ​π​άντα πρωτοπόρου σε αντιδραστικ​ές προτάσεις και πρακτικές υπουργού, ​​ ώς μία ακόμη ​... ​ ​ελαφρότητα, ανάμεσα στις τόσες που έχει κάνει και έχει πεί. Εάν ωστόσο, με τη βοήθεια των απανταχού προθύμων(ΜΜΕ, δημοσιογράφων, κρατικών συνδικαλιστών κτλ) προχωρήσει στην πράξη, αυτό θα πρέπει να αποτελέσει casus beli για Δάσκαλους και Καθηγητές.
Η διεκδίκηση για ενιαία εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης, σε όλη την κλίμακα της εκπαίδευσης με την εξασφάλιση της επιστημονικής και παιδαγωγικής επάρκειας του προσωπικού​​ της, είναι θέσεις και αιτήματα που δέν διαπραγματεύονται και ​ η διεκδίκησή τους​ μπορ​εί να αμφισβητήσει και να ανατρέψει στην πράξη τα μνημόνια και την πολιτική που γκρεμίζει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

1 σχόλιο:

  1. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε για τις προκλητικές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας περί κάλυψης των κενών με εθελοντές εκπαιδευτικούς το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ επισημαίνει τα εξής:
    «Είναι πρόκληση και χλευασμός για τους χιλιάδες άνεργους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τη λαϊκή οικογένεια η δημόσια τοποθέτηση του αρμόδιου υπουργού Παιδείας ότι προτίθεται να καλύψει τα μεγάλα κενά στην εκπαίδευση, που πια η κυβέρνηση δεν μπορεί να συγκαλύψει, μέσω του εθελοντισμού και της τζάμπα εργασίας!
    Ο εθελοντισμός που προαναγγέλλει ο αρμόδιος υπουργός δεν είναι κεραυνός εν αιθρία. Είναι μέρος και συνέχεια της ίδιας πολιτικής που φέρνει τη χρόνια αδιοριστία και ανεργία των εκπαιδευτικών, τα συνεχή φίλτρα για τυχόν διορισμό και μόνιμη εργασία, το θεσμό της "αξιολόγησης". Μέτρα που δεν ήρθαν από παιδαγωγική ευαισθησία, δεν έχουν στόχο την αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
    Η κυβέρνηση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια τη λειτουργία του σχολείου. Με τη μάσκα του εθελοντή θα διαβούν την πόρτα του σχολείου κάθε λογής επιχειρηματικά και άλλα συμφέροντα, διεκδικώντας ρόλο και χώρο στο περιεχόμενο και τη λειτουργία της εκπαίδευσης, στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας.
    Χρόνια τώρα μαθητές και γονείς, που ψάχνουν πότε το δάσκαλο και πότε το βιβλίο, καταλήγουν να πληρώνουν από την τσέπη τους και να βάζουν πλάτη για λειτουργικά και αναλώσιμα του σχολείου. Τα τελευταία χρόνια δε, με το κλείσιμο πάνω από 1.600 σχολείων στη χώρα και τα προβλήματα που έχουν προκύψει στη μετακίνηση των μαθητών, γονείς και μαθητές αγωνιούν για το πώς θα καταφέρουν να φθάσουν από το σπίτι στο σχολείο».

    ΑπάντησηΔιαγραφή