2. Σαφώς οι καιρικές συνθήκες του παρατεταμένου καύσωνα των 40 – 45 βαθμών Κελσίου ευνόησαν την εξάπλωση των πυρκαγιών. Όμως, αντίθετα με τους κομπασμούς του Μητσοτάκη αποδείχθηκε, ξανά, έστω και αν –ευτυχώς- δεν το πληρώσαμε με ανθρώπινες ζωές, πόσο ανοχύρωτη είναι η πολιτεία στην αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών. Το λεγόμενο επιτελικό κράτος είναι μονάχα για το θεαθήναι στις τηλεοράσεις. Ή, πιο σωστά, για τη διάλυση εργατικών και λαϊκών διαμαρτυριών. Από τις πυρκαγιές καιγόμαστε και από τις πλημμύρες πνιγόμαστε και μετά η επίσημη πολιτεία, η κυβέρνηση, η παρούσα και οι προηγούμενες λένε ότι… γλυτώσαμε από τα χειρότερα. Και ποια είναι τα χειρότερα, όταν μια πυρκαγιά στον περιαστικό ιστό της πρωτεύουσας, όχι σε μια μακρινή επαρχία, κατέκαψε χιλιάδες στρέμματα δάσους, ζώα και σπίτια, συνοικίες μέσα στην Αθήνα;
Τι πάει να πει διατέθηκαν 400 πυροσβέστες για την πυρκαγιά στη Βαρυμπόμπη και 10 και παραπάνω εναέρια πυροσβεστικά; Γιατί η πυρκαγιά που υποτίθεται θα την έλεγχαν, και έλεγαν στους κατοίκους να πάνε λίγο πιο κάτω, στους Θρακομακεδόνες, πέρασε και από την πλατεία Θρακομακεδόνων; 400 πυροσβέστες, 10 εναέρια μέσα, μερικά πεζοπόρα τμήματα και… ΜΑΤ! Αντί να ρίξουν στη μάχη για την κατάσβεση της πυρκαγιάς μερικές δεκάδες -τουλάχιστον- εναέρια μέσα, και υπερδιπλάσιους, τουλάχιστον πυροσβέστες. Αντί να έχουν τα Kαναντέρ καθηλωμένα λόγω βλαβών. Αντί της πρόβλεψης και εκπαίδευση για το πώς ισχυρές δυνάμεις με χιλιάδες ανθρώπους και μηχανήματα, πυροσβεστικά και εκσκαφικά για τη δημιουργία αντιπυρικών ζωνών να είναι σε δράση.
«Δεν μας βρήκε απροετοίμαστους η πυρκαγιά», τόλμησε να κομπάσει στις τηλεοράσεις ο Χρυσοχοΐδης, που περισσότερο φρόντιζε το ελαφρώς γκριζαρισμένο βαμμένο μαλλί του… Και από κοντά ο Μητσοτάκης που πήγε απλώς να φωτογραφηθεί.
3. Μια χώρα που εδώ και δεκαετίες βιώνει τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής –κλιματικής καταστροφής- θάπρεπε διαφορετικά να αντιμετωπίζει την πρόληψη όσο και την κατάσβεση των πυρκαγιών και τις άλλες φυσικές καταστροφές. Το πρώτο και άμεσο με εντελώς διαφορετική στρατηγική.
Δεν μπορεί να βασίζεται σε 17.000 πυροσβέστες σε όλη τη χώρα, εκ των οποίων οι 2.000 συμβασιούχοι, τη στιγμή που διαθέτει 60.000 αστυνομικούς. Η κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών, επιπλέον, δεν μπορεί να είναι έργο μόνο των πολύ εξειδικευμένων δυνάμεων της πυροσβεστικής που σαφώς πρέπει να ενισχυθούν. Η ίδια η στρατηγική αντιμετώπισης των πυρκαγιών είναι λάθος και το μέγιστο των λαθών είναι η υπαγωγή της πυροσβεστικής στις δυνάμεις καταστολής του κρατικού μηχανισμού υπό τον έλεγχο του υπουργείου Δημόσιας Τάξης (Προστασίας του Πολίτη, κατ’ ευφημισμό με πολιτικό Αρχηγό τον Χρυσοχοΐδη!). Χρειάζεται διαφορετική στρατηγική, ένας στρατηγικός αναπροσανατολισμός όπου η Πυροσβεστική θα είναι δημόσια υπηρεσία, όπως λογουχάρη οι υπηρεσίες υγείας και παιδείας. Μια πυροσβεστική υπηρεσία που θα συνδυάζει τη χρήση μοντέρνων μέσων πυρόσβεσης με την ενεργό δράση των τοπικών κοινωνιών και κοινοτήτων, ιδίως γιατί… Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, είναι η Ρόδος, η Εύβοια, η Μεσσηνία, η λακωνική Μάνη, το Σουφλί και η Δυτική Μακεδονία…
Επιπλέον, η προστασία από τις πυρκαγιές απαιτεί πρωτίστως την πρόληψή τους. Η επικέντρωση στην Πυροσβεστική αγνοεί πλήρως τις ανάγκες ενίσχυσης των δασικών υπηρεσιών για την φροντίδα και καθαρισμό των δασών και των λοιπών φυσικών οικοσυστημάτων. Ούτε ένα κονδύλι δεν δίνεται προς αυτήν την κατεύθυνση, ενώ η νομοθεσία διευκολύνει την καταστροφική «παρέμβαση» του ιδιωτικού κεφαλαίου. Δασική υπηρεσία, δήμοι και περιφέρειες δεν κάνουν τίποτα για τον καθαρισμό των δασών από ξερά ή σπασμένα δένδρα και κλαδιά. Η σωτηρία των δασών, επομένως επαφίεται στον παράγοντα της τύχης. Εδώ το «επιτελικό κράτος» δεν έχει λόγο…
4. Το ΕΕΚ τονίζει: ΜΗΝ διανοηθείτε να μετατρέψετε τα καμένα σε επιχειρηματικές «ευκαιρίες» για «αξιοποίηση» με επέκταση των οικιστικών περιοχών, χτισίματος οικιστικών συγκροτημάτων είτε εγκαταστάσεις κυκλώπειων ανεμογεννητριών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Γιατί είναι σαφές, από επανειλημμένες και στοχευμένες ενέργειες εμπρησμών ότι το περιβόητο “χέρι της αγοράς” βάζει το χέρι του στις πυρκαγιές που σημειώνονται σε διάφορα σημεία της χώρας.
5. Η σύμπτωση καταστροφικών πυρκαγιών σε Ελλάδα και Τουρκία δίνει επίσης την ευκαιρία για τη διαμόρφωση μιας διαφορετικής εξωτερικής πολιτικής. Είναι σίγουρο ότι ο δοκιμαζόμενος τουρκικός λαός θα άκουγε με μεγάλο ενδιαφέρον μια πρόταση από την Ελλάδα που θα λέει: αντί να επιδιδόμαστε στην αδιέξοδη κούρσα των πολεμικών ανταγωνισμών αγοράζοντας Ραφάλ, Μιράζ, Φάντομ κ.ά. είναι καλύτερο για τους λαούς των δύο χωρών να αλλάξουμε στρατηγική και να εξοπλιζόμαστε με περισσότερα πυροσβεστικά αεροπλάνα και ελικόπτερα, οχήματα και άλλα. Σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές πολιτικές παρεμβάσεις μπορούν να δημιουργήσουν χίλιες φορές καλύτερες σχέσεις μεταξύ των δυο χωρών που γογγύζουν από τους πολεμικούς εξοπλισμούς την ίδια ώρα που οι λαοί δυστυχούν, που περιοχές κατακαίγονται, κι ο Covid κάνει θραύση…
Δεν περιμένουμε βέβαια, ούτε από την κυβέρνηση Μητσοτάκη ούτε από την κυβέρνηση Ερντογάν να κάνουν ένα βήμα προς μια ειρηνική επίλυση των προβλημάτων, ενίσχυση και πραγματική θωράκιση της ασφάλειας των λαών των δύο χωρών. Γιατί από την πολεμική ένταση ενώ χάνουν οι λαοί και αποστραγγίζονται οι χώρες από πόρους, κερδίζουν οι μεγάλες πολυεθνικές όπλων, αεροπλάνων, πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων, γιατί από αυτά τα γιγάντια προγράμματα πολεμικών εξοπλισμών κερδίζουν και οι ντόπιες μπουρζουαζίες των δύο χωρών, και οι κυβερνήσεις τους για να κρατάνε τους λαούς υπό έλεγχο και να αυξάνουν τα δικά τους οικονομικά και πολιτικά κέρδη.
Εργατικό Επαναστατικό Κόμμα
4/8/2021
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου