ΠΑΝΘΗΡΑΣ * 29

* Ιστοσελίδα Ενημέρωσης Της Μαχόμενης Αριστεράς Για Τον ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ * Για επικοινωνία : thanasis.ane@gmail.com * Οι δημοσιεύσεις δεν εκφράζουν και τις απόψεις της ιστοσελίδας * Αριστερά και Ενιαίο Μέτωπο Ενάντια στην Βαρβαρότητα*

Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ E-FOOD Σήμερα Η Στάση Εργασίας Και Μοτοπορείες

 


Προειδοποιητική στάση εργασίας σήμερα, Παρασκευή (12 μ. - 4 μ.μ.) και μοτοπορεία με αφετηρία το Πεδίο του Αρεως και προορισμό τα γραφεία της εταιρείας (λεωφόρος Ηρακλείου 409) έχει αποφασίσει το Σωματείο Εργαζομένων «e-food» Αττικής, ενάντια στις προσπάθειες της εταιρείας να προωθήσει το μοντέλο απασχόλησης του «συνεργάτη».

 

Σε προειδοποιητική στάση εργασίας από 12 μ. έως 4 μ.μ., με συγκέντρωση και μοτοπορεία στις 12.30 μ.μ. έξω από το Εργατικό Κέντρο Πάτρας, θα προχωρήσει σήμερα και το Συνδικάτο Διανομέων Ντελιβεράδων Αχαΐα.

Αντίστοιχα, το Σωματείο Εργαζομένων «e-food» Χανίων έχει προκηρύξει στάση εργασίας (12 μ. - 4 μ.μ.) και καλεί σε συγκέντρωση στις 12 μ. στην πλατεία Δημοτικής Αγοράς.

Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, η επίθεση της εργοδοσίας συνεχίζεται καθώς επιδιώκει να προωθήσει το μοντέλο απασχόλησης του «συνεργάτη». Εξάλλου, ο αντεργατικός νόμος Χατζηδάκη προβλέπει τη δυνατότητα στις ψηφιακές πλατφόρμες να απασχολούν προσωπικό με συμβάσεις «παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών», στην ουσία απαλλάσσοντας την εργοδοσία από ασφαλιστικές εισφορές, Δώρα και επιδόματα, ψαλιδίζοντας εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Τελευταίο κρούσμα της εργοδοτικής επιθετικότητας αποτελεί η πρόσφατη προσπάθεια της εταιρείας να αλλάξει τον τρόπο διαμόρφωσης του εργασιακού προγράμματος, ιδιαίτερα των μισθωτών με 4ωρη απασχόληση. Η εταιρεία μέχρι πρότινος διαφήμιζε τη δυνατότητα που έχουν οι διανομείς να επιλέγουν τις ώρες κατά τις οποίες θα εργαστούν, επιδιώκοντας να προσελκύσει όσο γίνεται περισσότερους διανομείς, να φτιάξει τον απαραίτητο στόλο και να ανταγωνίζεται τις άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Τώρα, όμως, καλεί τους 4ωρους να δουλέψουν με πρόγραμμα που διαμορφώνει η ίδια με βάση τις δικές της ανάγκες. Η πρακτική αυτή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους εργαζόμενους, η πλειοψηφία των οποίων απασχολείται και σε άλλες εργασίες, προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα εισόδημα που να τους επιτρέπει να ζήσουν. Με τον τρόπο αυτό, ωθούνται είτε να παραιτηθούν είτε να αποδεχτούν να συνεχίσουν να δουλεύουν ως «freelancer», με το μοντέλο δηλαδή που θέλει να επεκτείνει η εταιρεία. Μάλιστα, σε αιτήματα διανομέων να μετατραπούν οι Συμβάσεις τους από 4ωρες σε 6ωρες ή 8ωρες η εταιρεία απαντά αρνητικά.

Σοβαρό ζήτημα αποτελεί για τους διανομείς και η αποζημίωση για τα καύσιμα που καταναλώνουν. Το Σωματείο απαιτεί η αποζημίωση να υπολογίζεται με βάση τα πραγματικά χιλιόμετρα που διανύουν οι ντελιβεράδες και τα λίτρα βενζίνης που καταναλώνουν, ενώ η εταιρεία υπολογίζει τις αποστάσεις όχι με βάση το πραγματικό δρομολόγιο, αλλά σε... ευθεία γραμμή από το σημείο εκκίνησης του διανομέα μέχρι το σημείο παράδοσης. Το αποτέλεσμα είναι να αποζημιώνονται με μικρότερα ποσά από αυτά που δαπανούν, ενώ η εκτίναξη των τιμών στα καύσιμα κάνει το πρόβλημα ακόμα μεγαλύτερο.

Πηγή : 902

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου