Δήλωση του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Πάνου Σκουρλέτη
Το νέο σφοδρό κύμα κακοκαιρίας επαναφέρει στο προσκήνιο τα σοβαρά και άλυτα ζητήματα των συνθηκών εργασίας και της καταπάτησης των δικαιωμάτων delivery και courier, όλων αυτών των ανθρώπων, που με χαμηλές αμοιβές και ποικιλόμορφες πιέσεις στηρίζουν, ακόμη και υπό ακραίες καιρικές συνθήκες, την καθημερινότητα όλων μας. Οι επιπτώσεις για τους εργαζόμενους αυτών των ειδικοτήτων είναι πολύ συγκεκριμένες. Συχνά υπαμειβόμενοι, με ελλιπή μέσα προστασίας, με εντατικοποίηση, με μη συντηρημένο σωστά εξοπλισμό, κινδυνεύουν κάθε μέρα στους δρόμους και, δυστυχώς, καταμετρούν όλο και περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα συναδέλφων τους.
Γι’ αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό η Πολιτεία να σταματήσει να κλείνει τα μάτια απέναντι στα προβλήματα αυτών των εργαζομένων. Οι τροπολογίες που κατέθεσε τον Ιανουάριο του 2021 στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, για ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά courier και delivery, αλλά και των συσκευαστών, ανέδειξαν αυτά τα ζητήματα. Η κυβέρνηση δεν μπορεί να πει ότι δεν γνωρίζει και οφείλει να επανεξετάσει τη θέση της. Να ενταχθούν αυτοί οι εργαζόμενοι στα Βαρέα και Ανθυγιεινά, να αναγνωρίζεται η μισθωτή σχέση εργασίας, η οποία αντικαθίσταται εκβιαστικά από υποτιθέμενες εργολαβικές σχέσεις, να καθορίζεται με ακρίβεια η ειδικότητά τους, πρόβλημα που εντοπίζεται κυρίως στους διαλογείς / συσκευαστές, με ασφαλιστικές και οικονομικές επιπτώσεις εις βάρος τους.
Η κυβερνητική πολιτική στο πεδίο της εργασίας έχει επιφέρει πρόσθετα προβλήματα σε αυτές τις κατηγορίες εργαζομένων. Ο διαβόητος νόμος Χατζηδάκη επιτρέπει - προτρέπει μαζική εργολαβοποίηση σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις του κλάδου. Οι έλεγχοι, κυρίως για τους όρους εργασίας και για την πίεση εντός και εκτός ωραρίου, έχουν μηδενιστεί, όπως και αυτοί για την πλήρη παροχή των απαραίτητων μέσων προστασίας. Απαιτείται η άμεση και αυστηρή εφαρμογή του νόμου 4611/19, που ενίσχυε την προστασία των εργαζομένων, αλλά και η επέκτασή του όπου αυτό απαιτείται.
Η υγειονομική κρίση άλλαξε πολλά και επέσπευσε αλλαγές. Ο ρόλος των ταχυμεταφορών με δίκυκλο, μαζί με τον μηχανισμό υποστήριξής τους, έχει αναβαθμιστεί και δεν μπορεί να συνεχίσουν να αποτελούν πρότυπο αυθαιρεσίας και εκμετάλλευσης. Χρειάζεται άμεση παρέμβαση και να εισακουστούν οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου