Δευτέρα 7 Ιουλίου 2025

Κινητοποίηση Στα Κεντρικά Γραφεία Του ΟΑΣΑ Για Τα Εξοντωτικά Ωράρια Εργασίας

 

Κινητοποίηση στα κεντρικά γραφεία του ΟΑΣΑ από τους εργαζόμενους στις Αστικές Συγκοινωνίες ύστερα από κάλεσμα της ΔΑΣ ΟΑΣΑ.

Απαιτούν «Έξω οι ιδιώτες, επιστροφή των γραμμών στην ΟΣΥ, 7ωρο, 5ημερο, 35ωρο για κάθε εργαζόμενο στη συγκοινωνία», όπως αναγράφει και το πανό τους.

Καταδικάζουν τα εξαντλητικά ωράρια εργασίας, τις επικίνδυνες συνέπειες της εντατικοποίησης της εργασίας και της ιδιωτικοποίησης - απελευθέρωσης κοινωνικών αναγκών, όπως οι συγκοινωνίες. 

 

Η ΔΑΣ ΟΑΣΑ αποκάλυψε -δίνοντας συγκεκριμένα στοιχεία- ότι η οδηγός του λεωφορείου που έπεσε το πρωί της Παρασκευή πάνω σε άλλο λεωφορείο στην περιοχή της Βούλας, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό 48 ανθρώπων, δούλευε εκείνη τη μέρα σε 16ωρη βάρδια. Σύμφωνα με τις βάρδιες των εργαζομένων, η οδηγός μέσα σε 4 μέρες δούλεψε δυο 16ωρα και δύο 8ωρα!

Τα στοιχεία ωστόσο από τις βάρδιες των εργαζομένων αναδεικνύουν ότι οι 16 ώρες πίσω από το τιμόνι και τα εξαντλητικά ωράρια είναι κανόνας και όχι εξαίρεση. 

«Το σοβαρό τροχαίο ατύχημα μεταξύ δύο λεωφορείων της κοινοπραξίας των ιδιωτών στην οποία έχει παραχωρηθεί συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ, με δεκάδες τραυματίες, αναδεικνύει με τον πιο επώδυνο τρόπο, τις επικίνδυνες συνέπειες της εντατικοποίησης της εργασίας με απάνθρωπα ωράρια και της ιδιωτικοποίησης - απελευθέρωσης κοινωνικών αναγκών, όπως οι συγκοινωνίες», σημειώνει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ, κάνοντας λόγο για «συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα». 

«Ήταν δηλαδή θέμα χρόνου να συνέβαινε ένα τέτοιο ατύχημα. Και αν σκεφτούμε και τα αραιά δρομολόγια που έχουν ως αποτέλεσμα, να "παστώνονται σαν σαρδέλες" οι επιβάτες, μπορούμε όλοι να αντιληφθούμε ότι μόνο από τύχη δεν είχαμε νεκρούς. Αποδεικνύεται ότι η εργοδοσία για μια ακόμα φορά δεν διστάζει να βάλει σε κίνδυνο ακόμα και ανθρώπινες ζωές μπροστά στην κερδοφορία της», προσθέτει, καταγγέλλοντας πως το ατύχημα «ήταν ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα». 

Και μάλιστα, όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο που η κυβέρνηση έχει στα σκαριά ένα αντεργατικό νομοσχέδιο - τερατούργημα που θέλει να βάλει οριστική ταφόπλακα στο 8ωρο, νομοθετώντας 13ωρο σε ένα εργοδότη, όπως υπενθυμίζει. 

Ακόμη, τονίζει πως το ατύχημα αυτό «έρχεται να επιβεβαιώσει τις τραγικές συνέπειες της ιδιωτικοποίησης - απελευθέρωσης των συγκοινωνιών και με τραγικό τρόπο να αποδείξει ότι δυστυχώς τα Τέμπη είναι εδώ», απευθύνοντας κάλεσμα «να δυναμώσει ο αγώνας εργαζομένων στις συγκοινωνίες και λαού για αποκλειστικά δημόσιες, ασφαλείς, σύγχρονες και συχνές αστικές συγκοινωνίες. Τώρα να δώσουμε μαζικά τη μάχη να μην περάσει το αντεργατικό έκτρωμα της κυβέρνησης που γυρίζει το χρόνο αιώνες πίσω». 

Πηγή : 902

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου