Τετάρτη 19 Μαΐου 2021

Κατακραυγή Για Την Εκκένωση Του «Εμπρός»

Η εκκένωση του αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ εγκαινιάζει ένα νέο γύρο επιθέσεων της κυβέρνησης στους ελεύθερους χώρους.

Με την εγκληματικότητα να καλπάζει η κυβέρνηση συνεχίζει την αποπροσανατολιστική της τακτική βάζοντας στο στόχαστρο ελεύθερος χώρους. «Θύμα» της ιδεοληπτικής συμπεριφοράς του υπουργείου ΠΡΟ.ΠΟ. έπεσε αυτή τη φορά το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο «Εμπρός», στην περιοχή του Ψυρρή.

«Άλλος ένας χώρος πολιτισμού στοχοποιείται από την α-πολιτισμική κυβέρνηση της Ν.Δ.» σχολιάζει η τομεάρχης Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σία Αναγνωστοπούλου, για το σφράγισμα του ιστορικού κτιρίου που φιλοξένησε ένα συλλογικό εγχείρημα εναλλακτικής καλλιτεχνικής δημιουργίας στην καρδιά της πόλης της Αθήνας.

«Στην πιο οδυνηρή περίοδο των τελευταίων χρόνων για τη χώρα μας, η κυβέρνηση συμβολικά και υλικά διαλέγει να βάλει την σφραγίδα της πολιτικής της στον Πολιτισμό και τους εργαζόμενους σ' αυτόν. Στον παλαιοκομματισμό και τη νεοφιλελεύθερη αγριότητα των ενεργειών της , σήμερα προστίθεται και ένα ακόμη στοιχείο, ο ιδεοληπτικός επαρχιωτισμός απέναντι σε αυτό που νοηματοδοτεί ο χώρος του Εμπρός: την διαφορετική αντίληψη της συνύπαρξης και της συμβίωσης ανθρώπων και τέχνης. Το Υπουργείο Πολιτισμού είναι υπόλογο για αυτή την εξέλιξη», καταλήγει η βουλευτής Αχαΐας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

ΕΜΠΡΟΣ

Κατασκευασμένο τη δεκαετία του 1930, το ιστορικό (κηρυγμένο διατηρητέο μνημείο από το 1989) κτίριο λειτούργησε αρχικά ως τυπογραφείο της ομώνυμης εφημερίδας και από το 1988 ώς το 2007 ως στέγη του Θεατρικού Οργανισμού «Μορφές» και στη συνέχεια της Εταιρείας Θεάτρου «Εμπρός».

Εγκαταλελειμμένο και κλειστό επί πέντε σχεδόν χρόνια, επανενεργοποιήθηκε ως κατάληψη τον Νοέμβρη του 2011 με πρωτοβουλία της ομάδας καλλιτεχνών «Κίνηση Μαβίλη» και με τη συμμετοχή και στήριξη της Κίνησης Κατοίκων Ψυρρή καθώς και άλλων καλλιτεχνών και θεωρητικών από τον χώρο των παραστατικών τεχνών, της μουσικής και των εικαστικών.

Μετά από έναν περίπου χρόνο πολύπλευρων καλλιτεχνικών και κοινωνικών δράσεων, και αφού μεσολάβησαν δύο απόπειρες της αστυνομίας να σφραγίσει και να κλείσει το Θέατρο, την ευθύνη της λειτουργίας και διαχείρισής του ανέλαβε η εβδομαδιαία ανοιχτή του συνέλευση.

Από το 2011, εκατοντάδες καλλιτέχνες παρουσίασαν αφιλοκερδώς & με ελεύθερη είσοδο 400 διαφορετικά θεατρικά έργα σε περισσότερες από 2000 παραστάσεις. Έγιναν συναυλίες 450 συγκροτημάτων, εκδηλώσεις ενίσχυσης αυτοοργανωμένων εγχειρημάτων, κινηματικών πρωτοβουλιών και καλλιτεχνικών ομάδων, πάνω από 300 ομιλίες και διαλέξεις για όλα τα ζητήματα της καθημερινότητας. Εκατοντάδες συνελεύσεις, εκθέσεις, φεστιβάλ ποίησης, λογοτεχνίας, εργαστήρια, μια θάλασσα συναντήσεων και δημιουργίας, μια ανάσα ελευθερίας και έκφρασης στο κέντρο της πόλης.

Εξαιτίας του κορονοϊού, τους τελευταίους μήνες, δεν πραγματοποιούνταν εκδηλώσεις με την ΕΛ.ΑΣ. να βρίσκει την ευκαιρία να επέμβει σε ακόμα ένα ελεύθερο χώρο με σκοπό να τον σφραγίσει.

Η αντίδραση του ΜέΡΑ 25

Τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη για την εκκένωση του θεάτρου «Εμπρός» από την αστυνομία, κατηγορεί με δήλωσή του ο Γραμματέας του ΜέΡΑ 25, Γιάνης Βαρουφάκης.

«Η κατάληψη και επαναλειτουργία του Θεάτρου Εμπρός ήταν από τις πρώτες ελπιδοφόρες αντιδράσεις των καλλιτεχνών στην καταστροφή των Μνημονίων. Οι παραστάσεις που έστησαν στον αυτοδιαχειριζόμενο χώρο ήταν αντίδοτο στον πολιτισμικό μαρασμό. Τα ΜΑΤ του Χρυσοχοΐδη δεν το συγχώρεσαν αυτό!» αναφέρει ο Γ. Βαρουφάκης.


► «Είναι φανερό ότι στις μέρες της κυβέρνησης της ΝΔ όπου ο πολιτισμός γίνεται με όρους Μανδώνη-Λιγνάδη και αξιοποίησης κάθε τετραγωνικού για χάριν του real estate και της τουριστικής βιομηχανίας δεν χωράνε αυτοδιαχειριζόμενα πειράματα καλλιτεχνών», σχολιάζει η δημοτική παράταξη «Ανταρσία στις γειτονιές της Αθήνας»

Πηγή : Εφημερίδα Των Συντακτών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου